MEUBELS OPKNAPPEN

Hey allemaal! Vandaag laat ik jullie foto's zien van een aantal meubels die ik gerestyled heb. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te zien. Ik zal bij de foto's een kleine toelichten geven. Veel lees- en kijkplezier. 

Ps: Sorry dat de kwaliteit niet van elke foto om over naar huis te schrijven is. Haha.

Begin dit jaar, januari of februari ongeveer, ging ik met mijn schoonzusje alvast ideeën opdoen voor een interieur. Ik was druk bezig een huis te vinden en wilde voorkomen dat ik, op het moment dat ik een woning toegewezen had gekregen, alles snel snel moest regelen. 
Dus ging ik alvast wat rondkijken. De meubels die ik toen had gezien zijn het uiteindelijk ook geworden. Deze kunnen jullie bekijken in mijn vorige blogposts. 
Afijn, deze blogpost gaat over het opknappen van meubels. Nadat we bij de woonboulevard langs geweest waren, gingen we ook nog even bij de kringloopwinkel in de buurt kijken. 
Ik heb het altijd al leuk gevonden om meubels/houten accessoires te schuren en te verven, maar bij mijn ouders thuis had ik al té veel spullen. Maar nu had ik natuurlijk wel een goede reden om van alles mee te nemen. Ik kon leuke meubels uitzoeken, opknappen, en als ik een woning toegewezen had gekregen, meenemen naar mijn eigen huis. Dit zou ook besparen op de kosten, meubels zijn duuur!!!

Zoals jullie op bovenstaande foto kunnen zien, hadden we de auto aardig volgeladen. De kist en stoeltjes die jullie op de foto zien, zijn de meubels die mijn schoonzusje kocht om op te knappen. Ik had een ouderwetse krantenbak en drie tafeltjes gekocht in verschillende formaten die je onder elkaar kan schuiven. Ook had ik een hele leuke kast gezien en een ouderwetse barokke stoel (deze wilde ik al heel lang heeeel graag), maar dit kon ik niet meenemen omdat de auto vol was. Haha. 



Gelukkig wilde mijn vader deze kast en stoel de volgende dag met mij ophalen! De kast was maar € 17,50 dus ik was wel erg bang dat ie al verkocht zou zijn. 

Zo gingen we bepakt en bezakt weer naar huis. Haha.

Okee, op naar de klusfoto's! Eerst ging ik de krantenbak en tafeltjes schuren. 


Dat schuren hè, bah, wat een rotwerk. Echt het minst leuke werk vind ik dat. Verven vind ik echt heel leuk om te doen! Al moet ik zeggen dat het kleuren uitzoeken ook nog wel een dingetje was. Ik koos de kleuren groen en roze, maar daar is zo ongelooflijk veel keus in. Ik wilde niet te knal kleuren. Dus koos ik een soort witte kleur met een roze gloed, en een witte kleur met een groene gloed. Achteraf was dat niet de kleur die ik wilde. Je kon bijna niet zien dat het roze en groen was, dus ben ik opnieuw naar de Formido gegaan om nieuwe kleuren te laten mengen.
Dat schuren hè, bah, wat een rotwerk. Echt het minst leuke werk vind ik dat. Verven vind ik echt heel leuk om te doen! Al moet ik zeggen dat het kleuren uitzoeken ook nog wel een dingetje was. Ik koos de kleuren groen en roze, maar daar is zo ongelooflijk veel keus in. Ik wilde niet te knal kleuren. Dus koos ik een soort witte kleur met een roze gloed, en een witte kleur met een groene gloed. Achteraf was dat niet de kleur die ik wilde. Je kon bijna niet zien dat het roze en groen was, dus ben ik opnieuw naar de Formido gegaan om nieuwe kleuren te laten mengen.

Op bovenstaande foto zie je kleuren die ik eerst had uitgekozen en de kleuren die het daarna zijn geworden.
Hieronder een aantal foto's 'tijdens' het restylen en de foto's van het eindresultaat van de krantenbak en de tafeltjes.



Nu op naar de kast. Dat was het grootste project. Waarschijnlijk had de vorige eigenaar in de kast een grote televisie gehad, met nog zo'n grote achterkant. Er was een groot gat in de achterkant gezaagd. Dit heb ik eerst, samen met mijn vader, vernieuwd. Daarna alles goed opgeschuurd, afgenomen en in de grondverf gezet. Toen het kiezen van de kleur. Zal ik de kast roze maken, of toch groen? Ik koos voor groen. Ik was er wel over uit dat ik in mijn eigen woning niet teveel roze wilde, omdat ik meer houd van een stoer interieur. Daar vond ik de groene kleur beter bijpassen.
Hieronder weer foto's van tijdens het restylen en het eindresultaat:






Ik ben erg blij met het eindresultaat! Maar uiteindelijk zijn dit niet de meubels geworden in mijn nieuwe huis, haha. Deze staan nog in mijn slaapkamer bij mijn ouders thuis. Als ik ooit een huis krijg met meerdere slaapkamer en ruimte voor opslag, zullen deze meubels zeker een plaatsje in het interieur krijgen!


Ik hoop dat jullie het een leuke post vonden, maar ik kan me voorstellen dat de tekst niet erg boeiend is. Dus ik zou zeggen, kijk vooral alleen naar de foto's! Haha!

Houden jullie van klussen? En kopen jullie wel eens spulletjes op een markt of bij een kringloop om te restylen? Laat het weten bij de comments!


Love, Rosalie







Reacties

Populaire posts