EIGEN WONING - SLAAPKAMER

Hoi allemaal! Weer een update vandaag! Mijn eigen slaapkamer, deel drie in de serie; Eigen woning. Mijn slaapkamer in dit huis is kleeein! Echt klein. En het heeft een hele rare vorm; kleine L-vorm. Maar het is wat onpraktisch dat de deur vanuit de woonkamer naar de slaapkamer naar binnen draait. Bij mijn ouders had ik altijd een eenpersoonsbed. Wanneer ik op mijzelf ging wonen wilde ik een tweepersoonsbed. Eigenlijk paste dat niet in deze kamer, maar met een beetje passen en meten heb ik toch voor een bed gekozen van 160x200. De deur kan nu ongeveer nog 30 centimeter open. Daar pas ik precies tussendoor, hihi.

De muren van de slaapkamer heb ik samen met m'n moeder en broer wit gesausd. De wand aan de hoofdzijde van mijn bed heeft mijn moeder behangen met behangen met een patroon van steigerhout. Daar ben ik heel blij mee!
hout behang slaapkamer - Google zoeken: hout behang slaapkamer - Google zoeken

Het bed dat ik heb gekozen is het Hemnes-bed van Ikea. (Inderdaad, ik heb veel spulletjes van Ikea). Het is een simpel bedframe, maar ik vind hem erg mooi.
Ik heb verschillende dekbedovertrekken aangeschaft, maar deze op onderstaande foto van H&M ben ik heel erg blij mee. Hij past goed bij het interieur van mijn slaapkamer. Vooral tegen de steigerhouten muur staat ie mooi.Product Detail | H&M NL: Product Detail | H&M NL

In de kamer was ook nog precies plaatst voor een kledingkast van 1,50m breed. Je raad het al, ook van Ikea. Het is de PAX-garderobekast met Bergfjord schuifdeuren. Hiervan heb ik de indeling zelf samengesteld. De kast is in twee delen verdeeld van 0,75m breed. De linkerhelft heb ik ingedeeld met allemaal legplanken en de rechterkant heb ik bovenin één plank, een hang gedeelte en onder het hanggedeelte vier manden voor sokken, ondergoed, bikini's etc. 

Op bovenstaande afbeelding kan je de indeling voor een groot deel bekijken. Het gedeelte wat je links ziet is exact hetzelfde als wat ik in het rechter gedeelte heb. Het deel wat je hier rechts ziet op de foto is bij mijn indeling wel anders. Op de foto zit hier ook een hangsysteem, alleen ik heb dan alleen legplanken. Acht stuks.
Toen ik hier kwam wonen, hing ook in de slaapkamer een grijs rolgordijn, niet verduisterend. Eerst had ik een groot badlaken als extra verduistering voor het raam gehangen. Maar ik was er al snel achter dat hier een ander (verduisterend) rolgordijn moest komen. Dus ik ging naar de Kwantum en koos voor rolgordijn 'Aimee'. In een taupe-kleur. Deze past ook een stuk beter bij mijn steigerhoutenbehang en dekbedovertrek van de H&M.
Ook heb ik een plantenrek in mijn slaapkamer opgehangen aan de muur. Een plantenrek? Ja, inderdaad! Haha. Ik had op Pinterest leuke ideëen gezien waarbij ze betongaas als kaarten-/fotorek gebruiken. Dat idee vond ik erg tof! En wilde ik graag toevoegen in mijn eigen huis. Maar toen kwam ik een klimplantenrek bij Ikea tegen en ik wist: dit moet hem worden!
Verder heb ik op mijn slaapkamer nog een leuk vloerkleed van de Action, onlangs gekocht voor maar € 3,99. In de kleur taupe, grijs en wat blauw. Erg leuk! En geen koude voeten bij het uit bed stappen straks als het weer winter is!Doordat mijn slaapkamer zo klein is, heb ik niet heel veel ruimte gehad om goede foto's te maken. Hieronder toch een aantal sfeerbeelden en foto's van tijdens het klussen.












Ik hoop dat jullie ook dit deel van de serie; Eigen woning, leuk, interessant en misschien wel inspirerend vonden. Hoe ziet jullie slaapkamer eruit? Laat het weten bij de reacties!


Love, Rosalie

Reacties

Populaire posts